22
дец
2018

Европска недеља програмирања

Европска недеља програмирања

од 6. до 21. октобра 2018. године

 

 

Четврту годину заредом, Министарство просвете, науке и технолошког развоја препоручује учешће у овом догађају и подржава промоцију програмирања, дигиталне писмености и унапређења основних информатичких знања и вештина свих ученика.

Од 2013. године, када је „Европска недеља програмирања“ покренута, ова манифестација присутна је у преко 50 земаља света. Прошле године, само у Србији је реализовано преко 300 различитих активности.

Реализацију овогодишње „Европске недеље програмирање“ подржаће и непрофитне организације Иницијатива „Дигитална Србија“ и Фондација „Петља“, са којима Министарство интензивно сарађује.

 

Ове организације позивају васпитаче и наставнике да се укључе у акцију „Будимо паметни: Креативно програмирање на Петљи“. Акција за циљ има да окупи више од 10.000 ученика заинтересованих за програмирање. Учешћем у акцији, васпитачима и наставницима у основним и средњим школама биће представљен низ предлога конкретних активности које могу да реализују током „Европске недеље програмирања“. (извор www.mpn.gov.rs )

Ове године учешће у догађају узеле су и три школе из Горњег Милановца: Економско – трговачка школа „Књаз Милош”, Основна школа „Краљ Александар I” и Основна школа „Десанка Максимовић” као и ПУ „Сунце“.

Кроз бројне активности наставници Милош Марковић и Сања Глишовић Костић, промовисали су на забаван и једностaван начин изражавање креативности кроз програмирање.

Током Европске недеље програмирања у школама се могу организовати  радионице на којима ће наставници који се баве програмирањем обучавати ученике, колеге, родитеље. Такође, могу се организовати забавна такмичења, а све активности треба да приближе информационе технологије што ширем кругу грађана и да укажу да је дигитална писменост неопходна у модерном друштву. Мапу догађаја за све активности широм Европе и света, као и за наш град можете погледати на линку www.codeweek.eu . Више информација о организацији као и о регистрацији догађаја могу се наћи на линку www.events.codeweek.eu

 

ЕТШ „Књаз Милош”

 

 

 

Дигитална учионица

 

У ЕТШ „Књаз Милош” наставници Милош Марковић и Сања Костић, почели су са коришћењем Гуглове учионице за предмете Електронско пословање и Рачунарство и информатика, такође је одржана обука за наставнике школе, приказано им је коришћење Учионице и обезбеђени материјали у електронском облику, како да и сами оформе дигиталне учионице за своје предмете.

Ученици су показали изузетну заинтересованост за овакав рад, што је предуслов за успешно учење, такође су заинтересовани да и сами креирају садржаје. Ученици могу да уче брзином која им одговара, погледају материјале за учење више пута, свакако помаже и ученицима који су изостали са наставе.

 

 

 

 

 

 

 

Веб дизајн

Догађај је организован 8.10.2018. године преко Codeweek – а. Ученици четврте године могли су се упознати са основама веб програмирања преко HTML (HiperTekst Markup Language).

HTML (HiperTekst Markup Language) је описни језик намењен за описивање садржаја који ће бити приказани на интернет страницама. Не спада у класичне програмске језике, па је могуће научити основе без претходног знања програмских језика.

Ученици су кроз различите примере могли сами да куцају код и да анализирају везу између кода и стране која се приказује у неком од веб прегледача. Сви материјали за учење HTML-а као и остали материјали везани за саму наставу предмета биће окачени на гугл дигиталној учионици  коју смо такође увели као иновацију у настави и презентовали је

 

 

 

 

 

 

ОШ „Краљ Александар I“

Први дан < кодирај/програмирај>

У ОШ „Краљ Александар I“ креиран је догађај који траје три дана од 9.10.2018 до 11.9.2018. године.

Првог дана ученици су могли да се упознају са QR кодовима и кроз занимљив начин уз помоћ CodyMazeBot учити. У реализацији недеље програмирања највише су учестовали ученици петог разреда. CodyMazeBot ради преко апликације Телеграм. Игра се састоји од тога да се одштампају 25 QR кода и поставе на под у пет колона и пет редова удаљених један од другог. Играчи почињу игру са било којег спољашњег папира. Отвара се апликација Телеграм и треба да се потражи CodyMazeBot преко претраге. После скенирања првог листа са кодом крећу питања са основним корацима (напред, лаво, десно). Треба успешно одговорити на 13 питања и следити Телеграм за следећи папир.

 

 

 

 

 Други дан < кодирај/програмирај>

Другог дана ученици су имали прилике да у програму Scratch кроз блоковско програмирање креирају анимације и игрице. Програм Scratch је програмски језик који је намењен млађим узрастима који омогућава једноставно стварање интерактивних прича, игара и анимација. Основна његова предност је лак и интуитиван кориснички интерфејс који чини да се програмирање сведе на превлачење и уклапање блокова. Scratch помаже младим људима да науче креативно и логичко мишљење, да систематично расуђују као и стварање суштинских вештина потребних за живот у 21. веку. Способност прављења рачунарских програма је важан део писмености.

 

 

 

 

 

  Трећи дан  < кодирај/програмирај>

Трећег дана увели смо још две области како би малишанима приближили које све врсте програмирања постоје. Поред анимација, игрица и програма, последњег дана имали су прилику да се упознају са роботоком и управљањем робота путем уграђених сензора као и путем рачунара. Поред те врсте програмирања били су упознати и са веб дизајнирањем и са основама HTML језика.

 

 

ОШ „Десанка Максимовић“

 

Дружење уз програмирање

У Основној школи „Десанка Максимовић” у Враћевшници ученици петог и шестог разреда су уз вршњачко учење, коришћењем едукативних игара blockly- games упознати са садржајима које ће тек учити у петом и/или шестом разреду, кроз корелацију са већином предмета које уче.

У присуству педагога школе Драгане Милорадовић, ученици петог и шестог разреда су решавали задатке повезане са садржајима из: музичког, математике, физике, информатике…

 

 ЕТШ „Књаз Милош”

ОШ „Краљ Александар I“

 

Програмирање за најмлађе

ОШ „Краљ Александар I“ и ЕТШ „Књаз Милош“ организовали су пар активности за малишане из ПУ „Сунце“ и тиме заокружили двонедељне активности европске недеље програмирања. Догађај за малишане реализован је у новој мултимедијалној учионици у ЕТШ „Књаз Милош“ где су кроз различите активности на веома забаван начин учили прве кораке програмирања. У активности су учествовали ученици четврте године економске школе Алекснадра Весковић и Радован Обрадовић.

 

 

 

 

И више него успешно завршена је Европска недеља програмирања. Циљ је био одржати преко 25 000 догађаја како би приближили програмирање на што једноставнији, забавнији и креативнији начин пре свега младима. Амбасадор за Европску недељу за нашу државу је честитао свим учесницима, и за ову годину је оборен рекорд, преко 42 000 догађаја широм света. Србија је заузела 14. место од 74 државе учесница у овом светском догађају.

И за крај сертификати.

 

Милош Марковић

Сања Глишовић Костић